დისკუსიის შეფასების სქემა
კრიტერიუმი
|
ინდიკატორი
|
ინდიკატორის შეფასების ქულა
|
მიღებული ქულა
|
სხვისი მოსაზრებების მოსმენა და გათვალისწინება
|
უჭირს მოსმენილის აღქმა და შესაბამისი რეაგირება.
|
1–3
|
|
ზოგჯერ არასწორად აღიქვამს მოსმენილს და არაადეკვატურად რეაგირებს.
|
4–5
|
||
მეტ–ნაკლებად სწორად აღიქვამს სხვის მოსაზრებებს და ითვალისწინებს საკუთარი
მოსაზრებების ჩამოყალიბებისას.
|
6–7
|
||
სწორად აღიქვამს სხვის მოსაზრებებს და ადეკვატურად რეაგირებს.
|
8–10
|
||
აზრის მკაფიოდ ჩამოყალიბება და სიცხადე
|
აზრი ბუნდოვანია. უჭირს სათქმელის გასაგებად ჩამოყალიბება.
|
1–3
|
|
აზრი ზოგჯერ ბუნდოვანია. შერჩეული
ლექსიკა ყოველთვის არ შეესაბამება დასახულ მიზანს.
|
4–5
|
||
ზოგადად აზრი გასაგებია, მაგრამ
ერთეულ შემთხვევებში ლექსიკა არაადეკვატურია.
|
6–7
|
||
აზრს მკაფიოდ აყალიბებს. ზუსტად
და ცხადად გამოხატავს სათქმელს. ლექსიკა
გადმოსაცემი აზრის ადეკვატურია.
|
8–10
|
||
აზრის დასაბუთება
|
არ ასაბუთებს თავის მოსაზრებებს.
|
1–3
|
|
მოსწავლეს მოჰყავს არგუმენტები,
მაგრამ ისინი ნაკლებად დამაჯერებელია.
|
4–5
|
||
მსჯელობა მეტ–ნაკლებად დასაბუთებულია.
|
6–7
|
||
მსჯელობა არგუმენტებით გამყარებული
და დასაბუთებულია.
|
8–10
|
||
მეტყველების კულტურა
|
არ იცავს სალიტერატურო ენის
ნორმებს.
|
1–3
|
|
ნაკლებად უშვებს ენობრივ შეცდომებს.
|
4–5
|
||
არ უშვებს ენობრივ შეცდომებს,
მაგრამ ლექსიკა მწირია.
|
6–7
|
||
მოსწავლე გამართულად მეტყველებს.
აქვს მდიდარი ლექსიკა.
|
8–10
|
||
საბოლოო შეფასება: ქულათა ჯამი გაყოფილი ოთხზე
|
ესეს შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი
|
ინდიკატორი
|
ინდიკატორის შეფასების ქულა
|
მიღებული ქულა
|
დავალების ადეკვატურად გაგება და გააზრება
|
დავალების
პირობა არაადეკვატურადაა გაგებული.
|
1-3
|
|
ერთზე მეტ შემთხვევაში დავალების პირობა არაადეკვატურადაა
გაგებული.
|
4-5
|
||
ერთ შემთხვევაში შეინიშნება დავალების პირობის არაადეკვატური
გაგება.
|
6-7
|
||
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული.
|
8-10
|
||
აზრის მკაფიოდა ჩამოყალიბება და სიცხადე
|
აზრი ბუნდოვანია. უჭირს სათქმელის გასაგებად ჩამოყალიბება.
|
1-3
|
|
აზრი ზოგჯერ ბუნდოვანია. შერჩეული ლექსიკა ყოველთვის
არ შეესაბამება დასახულ მიზანს.
|
4-5
|
||
ზოგადად აზრი გასაგებია, მაგრამ ერთეულ შემთხვევებში
ლექსიკა არააადეკვატურია.
|
6-7
|
||
აზრს მკაფიოდ აყალიბებს. ზუსტად და ცხადად გამოხატავს
სათქმელს. ლექსიკა გადმოსაცემი აზრის ადეკვატურია.
|
8-10
|
||
აზრის დასაბუთება
|
არ ასაბუთებს თავის მოსაზრებებს.
|
1-3
|
|
მოჰყავს არგუმენტები, მაგრამ ისინი ნაკლებად დამაჯერებელია.
|
4-5
|
||
მსჯელობა მეტ - ნაკლებად დასაბუთებულია.
|
6-7
|
||
მსჯელობა არგუმენტებით გამყარებული და დასაბუთებულია.
|
8-10
|
||
დამოუკიდებელი აზროვნება და ორიგინალურობა
|
სათქმელი უსახური და უინტერესოა.
|
1-3
|
|
ავტორის მიერ გამოთქმული მოსაზრებები შაბლონურია.
|
4-5
|
||
ავტორი საკმაოდ დამოუკიდებლად აზროვნებს, თუმცა მსჯელობა
ყოველთვის ზუსტი და დამაჯერებელი არ არის.
|
6-7
|
||
ავტორის აზროვნება მკვეთრად ორიგინალური, საფუძვლიანი
და დამაჯერებელია.
|
8-10
|
||
ენის კულტურა
|
სალიტერატურო ენის ნორმები უგულებელყოფილია.
|
1-3
|
|
ლექსიკა მწირი და არაზუსტია. სალიტერატურო ენის ნორმები
ბევრგან არის დარღვეული.
|
4-5
|
||
ავტორის ლექსიკა ზუსტია, ენის ნორმები ძირითადად დაცულია,
მაგრამ სტილი მაღალფარდოვანია, შეიმჩნევა ზედმეტსიტყვაობა.
|
6-7
|
||
ლექსიკა დახვეწილი და ზუსტია, სალიტერატურო ენის ნორმები
დაცულია.
|
8-10
|
||
საბოლოო შეფასება
|
Pპroeqti rubrikebi
kriteriumebi
|
1
qula
|
2
qula
|
3
qula
|
problemis
analizi
|
problema
ar aris
formulirebuli,
ar
aris
gamoyenebuli informaciis
sxvadsxva
wyaro.
|
problemis
formulireba
bundovania,
wyaroebi
mwiria
an ararelevanturi.
|
problemis
formulireba
mkafioa,
eyrdnoba
mravalmxriv
wyaroebs da
gadamowmebad,
relevantur
faqtebs.
|
miznebis
ierarqia
|
miznebi
arasrulad
aris
formulirebuli,
logikuri
kavSiri
miznebis
ierarqiaSi
mniSvnelonvad
dar-
Rveulia.
|
miznebi
arasrulad
aris
formulirebuli
da/an
logikuri kavSiri
miznebis
ierarqiaSi nawilobriv
darRveulia.
|
miznebi
aris Camoyalibebuli
srulad
(samive
donisaTvis
– miznebi,
amocanebi,
ganxorcielebis
gzebi)
da
logikur
urTierTkav-
SirSia erTmaneTTan
|
saproeqto
ganacxadis
realisturoba
|
proeqtis
ganxorcieleba
warmoudgenelia
dasaxul
vadebSi,
biujeti da
resursebi
arasworad
aris
ganawilebuli.
|
proeqtis
ganxorcieleba
rTulia
dasaxul
vadebSi,
biujeti da
resursebi
SeiZleba
ganawildes
ufro efeqturad.
|
proeqtis
vadebi da biujeti
realisturia,
resusebi
efeqturad
aris
ganawilebuli.
|
Tanam-
Sromloba
sxvadasxva
dainteresebul
mxareebTan
|
Tanam-
Sromloba
sxvadasxva
dainteresebul
mxareebTan
proeqtSi
ar Cans
sxvadasxva
dainteresebul
mxareebTan
TanamSromlobis
mcdeloba.
|
dainteresebuli
mxareebi
epizodurad
arian
CarTulni
proeqtSi,
maTi
monawileoba pirobiTia
an
roli arasworadaa
SerCeuli.
|
dainteresebuli
mxareebi
aqtiurad
arian CarTulni
proeqtis
sxvadasxva
etapze
(dagegmva, ganxorcieleba,
monitoringi),
rolebi
da funqciebi
sworad aris SerCeuli.
|
motivacia,
jgufuri
muSaoba
|
jgufSi
rolebi
araefeqturadaa
ganwilebuli
an
saerTod
ar
aris ganawilebuli. jgufi naklebad
motivirebulia
proeqtis
Sesasruleblad.
Cans
jgufis originaloba,
ideebis
siaxle
da Taviseburi xedva
|
jgufSi
rolebi metnaklebad
mkafiod
da
efeqturadaa ganawilebuli,
jgufis
wevrebi
met-naklebad
motivirebulni
arian
proeqtis
Sesasruleblad.
|
jgufSi
rolebi mkafiod
da
efeqturadaa ganawilebuli,
jgufis
wevrebi
avlenen
motivacias da
interess
proeqtis mimarT.
SemoqmedebiToba
mcire
SemoqmedebiTi
energiis
danaxarji
jgufis
mxridan.
zogjer
Cans jgufis
originaluri
azrebi.
|
SemoqmedebiToba
|
|||
Sedegebis
analizi
|
კრიტერიუმები
|
ქულები
|
|||
იცავენ საკითხის შინაარსობრივ თანმიმდევრობას.
|
0
|
1
|
2
|
3
|
ავლენენ კრიტიკული აზროვნების უნარს
|
0
|
1
|
2
|
3
|
საუბარი არის მკაფიო და გამართული
|
0
|
1
|
2
|
3
|
იყენებენ თვალსაჩინოებებს:
|
0
|
1
|
2
|
3
|
პასუხობენ დასმულ შეკითხვებს
|
0
|
1
|
2
|
3
|
შუძლიათ რუკაზე ორიენტირება
|
0
|
1
|
2
|
3
|
შუძლიათ ინფორმაციის დახარისხება ცხრილებში
|
0
|
1
|
2
|
3
|
იცავენ დროის ლიმიტს
|
0
|
1
|
2
|
3
|
ფუნქციები სწორად აქვთ გადანაწილებული
|
0
|
1
|
2
|
3
|
წყვილის არცერთი წევრი არ არის პასიური
|
0
|
1
|
2
|
3
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა
|
||||
კრიტერიუმები
|
1–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი გააცნობიერა
|
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად გააცნობიერა
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს დაგეგმვა
|
ჯგუფმა სამუშაო ვერ დაგეგმა, ამიტომაც მისი საქმიანობა სტიქიური იყო
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ გეგმიდან გადაუხვია
|
ჯგუფმა სამუშაო დაგეგმა, მაგრამ დროდადრო უხდებოდა გეგმიდან გადხვევა
|
ჯგუფმა სამუშაო კარგად დაგეგმა და შეასრულა გეგმით გათვალისწინებული ყველა პუნქტი
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული. ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა
|
ჯგუფის წევრთა ჩართულობა ,ჯგუფის წევრთა შორის ურთიერთობა
|
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ, ჯგუფის წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი გარემო
|
მხოლოდ ერთი–ორი მოსწავლე აქტიურობდა, ჯგუფის აქტიურ წევრებსა და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო
|
ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური და სამუშაო ნაყოფიერი, ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები
|
No comments:
Post a Comment